باشگاه بارسلونا از زمان تشکیل تا به حال 4 بازی در بیست و نهم فوریه انجام داده است. در این خبر بر این 4 بازی و اتفاقاتی که در آنها رخ داده است، مروری کوتاه خواهیم داشت.

1948 - بارسا 6-0 سویا

این بازی در هفته 22 لیگ فصل 1947 /48 برگزار شد که در آن زمان رقابت سختی ما بین بارسا و والنسیا وجود داشت. در آن فصل انریکه فرناندز اروگوئه ای هدایت بارسا را بر عهده داشت؛ 6 گل این بازی توسط بازیکنانی چون سزار 3 گل، فلورنسیو 2 گل و تک گل گونزالووی سوم به ثمر رسید.
ولاسکو، الیاس، کورتا، گونزالووی سوم، کالوت، گونزالووی دوم، باسورا، سی گوئر، سزار، فلورنسیو و واله ترکیب بازیکنان بارسا در بازی مقابل سویا را تشکیل می دادند که درهمان نیمه اول با نتیجه 5-0 از رقیب خود پیش افتادند. در انتها بارسا با 2 امتیاز بیشتر نسبت به والنسیا و با 37 امتیاز به قهرمانی لیگ رسید.

 

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.


1976 -راسینگ 2-1 بارسا

اما 28 سال بعد همه چیز خیلی متفاوت بود. این بازی در هفته بیست و چهارم فصل 1975/46 صورت گرفت و بارسا با شکست 2-1 در این بازی در ساردینرو، 5 امتیاز از تیم رئال مادرید و 4 امتیاز از تیم اتلتیکو مادرید عقب افتاد. در آن فوریه سرمربی آلمانی بارسا، هنس ویسویلر، بازیکنانی چون مورا، تام دلا کروز، میگوئل، آلبلادژو، کاستاس، کورومیناس، رکساچ، سوتیل، کرایوف، آسنسی و میر در ترکیب اصلی جای داده بود و نیسکنز و مارسیال در خارج از زمین قرار داشتند؛ بارسا بازی را به تیم با انگیزه ریسینگ با گلهای زوویریلا (کسی که یک سال به بارسا پیوست) و آیتور آگوایره واگذار کرد و گل دقایق پایانی میر مانع شکست بارسا نشد. رئال به قهرمانی لیگ رسید و بارسا با 5 امتیاز کمتر به مقام دوم لیگ دست یافت.

1992-اوویه دو 0-2 بارسا

16 سال گذشت و بارسا مانند تیم رویایی اکنون بازی می کرد؛ سرمربیگری تیم بر عهده یوهان کرایوف بود که با حرکات مهیج و تهاجمی متنوع موجب گیج شدن حریفان شده بود. هرچند، در لیگ فصل 1991/92 بارسا فصل را به خوبی آغاز نکرد و رئال مادرید با توجه به دو امتیازی بودن برد هر تیم، با 8 امتیاز اختلاف جلوتر از بارسا قرار داشت. بارسا با پیروزی در هفته بیست و چهارم در برابر اوویه دو، به رقابت قهرمانی بازگشت و بدین ترتیب تیم رئال مادرید تنها یک امتیاز از مردان کرایوف که کار خود را به خوبی انجام داده و اوویه دو را در خارج از خانه شکست داده بودند، پیش بود. بازیکنانی چون زوبی زارتا، ناندو، نادال، کومان، خوان کارلوس، باکرو (بگریستین )، گویی گوچه آ، استوایچکوف، لادروپ، آمور و اوزه بیو فهرست 11 نفره بازیکنان بارسا مقابل اوویه دو را تشکیل می دادند که با توجه به گلزنی لادروپ و استوایچکوف بر حریف خود غلبه کردند. این فصل پایانی متفاوت و بسیار هیجان انگیز داشت؛ بارسا در روز پایانی رقابتهای لیگ با پیروزی 2-0 در برابر اتلتیکو و با توجه به شکست رئال مادرید با نتیجه 2-3 در برابر تنریف، قهرمان شد.

2004-دپورتیوو 2-3 بارسا

لیگ فصل 2003/2004، اولین دوره مربیگری رایکارد در بارسلونا بود. بارسا برای بار دیگر فصل را ضعیف آغاز نمود که منجر به اختلاف 18 امتیازی با تیم رئال مادرید در ابتدای فصل شد. آن زمان رونالدینیو تازه به روی کار آمده بود و با وجود بازیهای زیبای وی بارسا نتوانست به مقام قهرمانی دست یابد.(والنسیا با 5 امتیاز بیشتر از بارسا در صدر قرار داشت و پس از آن بارسا در رده ی دوم قرار داشت) و مادرید با دو امتیاز کمتر از بارسا در رده سوم قرار گرفت.

در 29 فوریه که هفته 26 لیگ بود بارسا ششمین پیروزی متوالی خود را به دست آورد. رایکارد بازیکنانی مانند والدز ،رایزیگر، پویول، اوله گوئر، ون برونکهورست، ژاوی ،کوکو(جرارد)، داویدز (موتا)، لوئیس گارسیا، رونالدینیو و ساویولا در ترکیب خود جای داده بود. مسابقه خیلی هیجان انگیزی بود، زیرا هنگاهی که بازی با دوگل به ثمر رسیده توسط رونالدینیو و ساویولا پیش می رفت، رونالدینیو با به ثمر رساندن گلی بارسا را با سه گل جلو انداخت ولی دو گل از مهاجم نوک تیم رقیب یعنی پاندیانی، بازی را هیجان انگیز تر کرد. بارسا پس از آن پیروزی 13 امتیاز کمتر از رئال مادرید و 5 امتیاز کمتر از والنسیا و 4 امتیاز کمتر از دپورتیو داشت. هیچ کس انتظار نداشت که در انتهای فصل رئال مادرید با چنین اختلاف امتیازی رده سوم را به خود اختصاص بدهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده توسط امیرضا در شنبه 13 اسفند 1390برچسب:اخباربارسلونا,بارسلونا,آبی واناری ها,فوتبال اروپا,فوتبال جهان,بهترین تیم جهان,

ساعت 1:31 موضوع <-PostCategory-> | لینک ثابت